Nghiên cứu sự hài lòng của sinh viên đối với quá trình học học phần “Tiếng Nhật I” bằng hình thức “học tập kết hợp”

Các tác giả

  • Trần Lan Phương Trường Đại học Bách khoa Hà Nội

Tóm tắt

Blended learning is far from a new concept which has been widely applied at many training institutions around the world. This model was first applied to students learning Japanese as a foreign language, at the College of Foreign Languages - Hanoi University of Science and Technology in the first semester, the school year 2021-2022. In the following school year, the School of Foreign Languages intended to increase the number of blended courses. Therefore, after the pilot course, it is necessary to have an effective overall assessment and evaluation in order to learn from experience. The study is based on a survey of students' opinions upon completing the course, pointing out the shortcomings and making some suggestions to build a more complete blended learning program.

Tài liệu tham khảo

Davis, H. C., & Fill, K. (2007). Embedding blended learning in a university's teaching culture: Experiences and reflections. British Journal of Educational Technology, 38(5), 817-828.

Francis, R., & Shannon, S. J. (2013). Engaging with blended learning to improve students’ learning outcomes. European Journal of Engineering Education, 38(4), 359-369. https://doi.org/10.1080/03043797.2013.766679

Garrison, D. R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2), 95-105.

Kotler, P., & Keller, K. L (2012). Marketing Management (14th Edition). Prentice Hall.

Lưu Thị Quỳnh Hương (2017). Quan điểm của giảng viên về việc ứng dụng phương pháp học tập kết hợp trong giảng dạy tiếng Anh tại Trường Đại học Hàng hải Việt Nam. Tạp chí Khoa học Công nghệ Hàng hải, 49, 98-102.

Lai, M., Lam, K., & Lim, C. (2016). Design principles for the blend in blended learning: a collective case study. Teaching in Higher Education, 716-729. https://doi.org/10.1080/13562517.2016.1183611

Nguyễn Hoàng Trang (2018). Một số vấn đề trong tổ chức dạy học Blended learning và kinh nghiệm quốc tế. Kỉ yếu hội thảo quốc tế: Giáo dục cho mọi người - Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội và Trường Đại học Giáo dục Quốc gia Hàn Quốc, tr 105 -110.

Phan Thị Ngọc Thanh, Nguyễn Ngọc Thông, Nguyễn Thị Phương Thảo (2020). Cảm nhận của sinh viên chính quy khi trải nghiệm học trực tuyến hoàn toàn trong thời gian phòng chống dịch Covid-19. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 15(4), 18-28.

Shee, D. Y., Wang, Y. S. (2008). Multi-criteria evaluation of the web-based e-learning system: A methodology based on learner satisfaction and its applications. Computers & Education, 50(3), 894-905.

Trần Thị Huệ, Nguyễn Thị Kim Oanh (2020). Các nguyên tắc cơ bản để thiết kế khoá học ở đại học theo mô hình Blended learning hiệu quả. Tạp chí Giáo dục, 477, 18-22.

Tải xuống

Đã Xuất bản

13.07.2022

Cách trích dẫn

Trần , L. P. (2022). Nghiên cứu sự hài lòng của sinh viên đối với quá trình học học phần “Tiếng Nhật I” bằng hình thức “học tập kết hợp”. Tạp Chí Giáo dục, 22(6), 43–46. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/374

Số

Chuyên mục

Các bài báo