Thực trạng năng lực tổ chức hoạt động ngày lễ, ngày hội của sinh viên ngành Giáo dục mầm non, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
Tóm tắt
Holiday and festival activities in preschools not only create a fun and entertaining environment for children but are also an effective form of integrated education, contributing to the synchronous development of physical, cognitive, linguistic, aesthetic and social-emotional areas. The article provides an overview of the preschool teacher training program, and surveys the current situation of improving the competency to organize these activities for students majoring in preschool education, Hanoi Capital University. Based on these results, the article also proposes specific measures to improve the capacity to organize holidays and festivals for students, helping them better prepare for practical teaching work. The research results will provide useful information, supporting schools in building appropriate training programs, meeting the increasing requirements of preschool education today
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2021). Chương trình giáo dục mầm non (ban hành kèm theo Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2024). Chuẩn phát triển trẻ 5 tuổi (ban hành theo Quyết định số 4222/QĐ-BGDĐT ngày 27/12/2024 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Duffy, B. (1998). Supporting creativity and imagination in the early years. Buckingham (Eng).
Đại học Chula Lonkorn. (n.d.). Chương trình đào tạo Đại học ngành Giáo dục Mầm non. https://bit.ly/3iOxHo4
Đại học Chung-An (n.d.). Chương trình đào tạo Đại học ngành Giáo dục Mầm non. http://cauece.cau.ac.kr/bbs/content.php?co_id=s0503
Đại học Mississippi (n.d.). Chương trình đào tạo Đại học ngành Giáo dục Mầm non. https://catalog.olemiss.edu/disciplines/131210
Đại học RMIT (n.d.). Chương trình đào tạo Đại học ngành Giáo dục Mầm non. https://www.rmit.edu.au/study-with-us/levelsof-study/undergraduatestudy/bachelor-degrees/bachelor-of-education-early-childhood-education-bp260/bp260
Đại học Sung Kyun Kwan (n.d.). Chương trình đào tạo Đại học ngành Giáo dục Mầm non. https://sscience.skku.edu/eng_sscience/programs/departments/child_course.do?pager.offset=45
và lang=All
Đại học Wisconsin-Whitewater (n.d.). Chương trình đào tạo Đại học ngành Giáo dục Mầm non. https://bit.ly/2VT4peW
Fomina, N., & Belov, D. (2018). Artistic Development of Gifted Children on the Basis of Pictorial Activity. Journal of Pharmaceutical Sciences and Research, 10(9), 2364-2372.
Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the twenty-first century.
Hoàng Thị Phương (chủ biên), Lã Thị Bắc Lý, Bùi Thị Lâm, Nguyễn Mạnh Tuấn, Nguyễn Thị Mỹ Dung, Vũ Thanh Vân (2018). Tổ chức hoạt động giáo dục theo hướng trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Koptseva, T. A. (2018). Possibilities of Correlational Statistical Analysis at Summarizing of The Children Drawing Contest Results. International Journal of Pure and Applied Mathematics, 119(6), 3821-3825.
Koptseva, T., & Fomina, N. (2020). Festival and Competition Movement as A Form of Development of Teacher’s and Student’s Dialogical Thinking. Propósitos y representaciones, 8(3), 44.
Nguyễn Thị Hòa (2009). Giáo dục học mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Richer, S. (2003). Concept Paper for QPAC’s Out-of-the Box Festival of early Childhood. Queensland Performing Arts Complex, Brisbane.
Slobodchikov, V. I. (2009). Antropologicheskaia perspektiva otechestvennogo obrazovaniia. Yekaterinburg: Publishing Department of the Yekaterinburg Diocese.
UNESCO (2007). Strong Foundation - Early childhood Care and Education. Paris, France.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .