Quản lí hoạt động giáo dục phát triển kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học: nghiên cứu tại thành phố Vũng Tàu

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Thùy Trang Trường Tiểu học Lê Lợi, thành phố Vũng Tàu, tỉnh Bà Rịa - Vũng Tàu
  • Hồ Thị Trúc Quỳnh Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế

Tóm tắt

In the current context, self-protection education for primary school students is increasingly concerned to ensure safety and comprehensive development for children. The results of a survey on the current status of self-protection education management for students at some primary schools in Vung Tau City, Ba Ria - Vung Tau Province through a questionnaire survey with the participation of 112 managers and teachers showed that self-protection education management activities for students are carried out at a fairly good level and relatively regularly in seven main aspects (goal management, content management, method management and organization form management, inspection and assessment management, coordination management of forces, and management of conditions supporting selfprotection education activities for students). These findings contribute to providing a practical basis for proposing measures to improve the effectiveness of self-protection education management for primary school students.

Tài liệu tham khảo

Brown, S. L., Birch, D. A., & Kancherla, V. (2005). Bullying Perspectives: Experiences, Attitudes, and Recommendations of 9‐ to 13‐Year-Olds Attending Health Education Centers in the United States. Journal of School Health, 75(10), 384-392. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2005.00053.x

Chen, G. (2011). Rationale of Self-defense Education in American Schools. Sport Science Review, 20(1-2), 65-76. https://doi.org/10.2478/v10237-011-0047-2

Le, T. T. H., & Nguyen, T. T. H. (2021). Education of self-protection skills for kindergarten students by methods of experiential approach: A case study in Kindergartens in Dinh Hoa District, Thai Nguyen province, Vietnam. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 12(4), 154-161. https://doi.org/10.47750/jett.2021.12.04.021

Lê Thị Thanh Huệ (2022). Khảo sát kĩ năng tự bảo vệ của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi ở các trường mầm non khu vực miền núi phía Bắc. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tân Trào, 8(1), 78-82. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2022/718

Nguyễn Đoàn Thế (2020). Thực trạng và giải pháp quản lí giáo dục kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội, 42, 109-118.

Nguyễn Lê Thy Giang (2019). Quản lí hoạt động giáo dục kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học ở các xã miền núi thành phố Hà Nội. Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học xã hội - Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam.

Đã Xuất bản

03.10.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. T. T., & Hồ, T. T. Q. (2025). Quản lí hoạt động giáo dục phát triển kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học: nghiên cứu tại thành phố Vũng Tàu. Tạp Chí Giáo dục, 25(6), 295–300. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/4113

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả