Quản lí hoạt động giáo dục phát triển kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học: nghiên cứu tại thành phố Vũng Tàu
Tóm tắt
In the current context, self-protection education for primary school students is increasingly concerned to ensure safety and comprehensive development for children. The results of a survey on the current status of self-protection education management for students at some primary schools in Vung Tau City, Ba Ria - Vung Tau Province through a questionnaire survey with the participation of 112 managers and teachers showed that self-protection education management activities for students are carried out at a fairly good level and relatively regularly in seven main aspects (goal management, content management, method management and organization form management, inspection and assessment management, coordination management of forces, and management of conditions supporting selfprotection education activities for students). These findings contribute to providing a practical basis for proposing measures to improve the effectiveness of self-protection education management for primary school students.
Tài liệu tham khảo
Brown, S. L., Birch, D. A., & Kancherla, V. (2005). Bullying Perspectives: Experiences, Attitudes, and Recommendations of 9‐ to 13‐Year-Olds Attending Health Education Centers in the United States. Journal of School Health, 75(10), 384-392. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2005.00053.x
Chen, G. (2011). Rationale of Self-defense Education in American Schools. Sport Science Review, 20(1-2), 65-76. https://doi.org/10.2478/v10237-011-0047-2
Le, T. T. H., & Nguyen, T. T. H. (2021). Education of self-protection skills for kindergarten students by methods of experiential approach: A case study in Kindergartens in Dinh Hoa District, Thai Nguyen province, Vietnam. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 12(4), 154-161. https://doi.org/10.47750/jett.2021.12.04.021
Lê Thị Thanh Huệ (2022). Khảo sát kĩ năng tự bảo vệ của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi ở các trường mầm non khu vực miền núi phía Bắc. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tân Trào, 8(1), 78-82. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2022/718
Nguyễn Đoàn Thế (2020). Thực trạng và giải pháp quản lí giáo dục kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội, 42, 109-118.
Nguyễn Lê Thy Giang (2019). Quản lí hoạt động giáo dục kĩ năng tự bảo vệ cho học sinh tiểu học ở các xã miền núi thành phố Hà Nội. Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học xã hội - Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .