Thực trạng và giải pháp nâng cao năng lực nghiên cứu khoa học cho sinh viên Trường Đại học Tân Trào trong đào tạo theo tín chỉ
Tóm tắt
The reality in the training in the world as well as in Vietnam has proven the superiority and effectiveness of the credit-based training management model. One of the merits of this form is promoting students’ ability to self-study and self-research, thus developing their creativity and initative in learning. This study shows that the development of scientific research capacity for students of Tan Trao University played an important role in credit-based training; the number of scientific research products of students was still quite modest; students were aware of the benefits of scientific research, but still lack knowledge, scientific research capacity, and experience when implementing the research due to lack of confidence. The solutions proposed in this study are supposed to exert positive effects, contributing to promoting scientific research activities among students; at the same time, serve as a research and application reference for other educational institutions in accordance with local conditions.
Tài liệu tham khảo
Babbie, E. R. (2011). The Practice of Social Research. Belmont CA: Wadsworth.
Nguyễn Thị Minh Hồng, Nguyễn Vĩnh Khương (2016). Một số biện pháp phát triển năng lực nghiên cứu cho giảng viên trẻ Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 7(85), 93-105.
Nguyễn Xuân Quy (2015). Một số biện pháp phát triển năng lực nghiên cứu khoa học cho học sinh trong dạy học hóa học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 6(72), 146-152.
Quốc hội (2018). Luật Khoa học và công nghệ (ban hành kèm theo Văn bản số 04/VBHN-VPQH ngày 29/6/2018).
Sebarová, A. (2008). La compétence de recherche et son développement auprès des estudiants – futurs enseignants en Respublique tchèque. Recherche & Formation, 59, 59-74.
Trường Đại học Tân Trào (2022). Quy chế chi tiêu nội bộ giai đoạn 2022-2025 (ban hành kèm theo Quyết định số 88/QĐ-ĐHTTr ngày 28/01/2022 của Hiệu trưởng Trường Đại học Tân Trào).
Vũ Cao Đàm (2011). Phương pháp luận nghiên cứu khoa học. NXB Giáo dục Việt Nam.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .