Vận dụng mô hình STEAM trong tổ chức hoạt động giáo dục ở trường mầm non

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Hồng Lam Trường Cao đẳng Sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu
  • Đào Thị Hiền Trường Cao đẳng Sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu

Tóm tắt

The renovation of education and training needs to start from the preschool level, the first level of education in the national education system, and continue to the next education levels to create unity, sustainability and global quality. In this article, we introduce the STEAM-education-based form of teaching, the process of organizing this form of teaching and some recommendations when organizing it for preschool children as an orientation for innovation in organizing educational activities for children in preschools. The application of STEAM education to early childhood education needs to be flexible instead of mechanical to match the practical conditions of the educational institution, teachers’ professional qualifications, children’s cognitive level, and school-family-society cooperation.

Tài liệu tham khảo

Casey, M. B & Natull (1997). Mediator of gender differences in methematics college entrance test scores: a comparison of spatial skill with internlized beliefs and anxieties. Developmental Psychology, 33(4), 669-680.

Chesloff, J. D (2013). STEM education must start in early childhood. Education Week, 32, 32-37.

Chouinard, M. M., Harris, P. L., & Maratsos, M. P. (2007). Children’s question: A mechanism for cognitive development. Monographs of the Society for Research in Child Development, 72(1):vii-ix, 1-112.

Colker, L. J & Simon, F. (2014). Cooking with STEAM. Teaching Young Children, 8(1), 10-13.

Davidson, C. N. (2011). Now you see it: How the brain science of attention will transform the way we live, work, and learn. New York, NY: Viking.

Gopnik, A. (2012). Scientific thinking in young children: Theoretical advances, emprical reseach, and policy implication. Science, 337(6102), 1623-1627.

Lã Thị Bắc Lý (2017). Phát triển vốn từ cho trẻ mẫu giáo thông qua hoạt động trải nghiệm. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 12, 32-35.

Lê Thu Hương (2014). Hướng dẫn tổ chức thực hiện các hoạt động giáo dục trong trường mầm non theo chủ đề. NXB Giáo dục Việt Nam.

Nguyễn Thành Hải (2020). Giáo dục STEM/ STEAM: Từ trải nghiệm thực hành đến tư duy sáng tạo. NXB Trẻ.

Vygotsky, L. S. (1978) Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Havard University Press.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.07.2022

Cách trích dẫn

Nguyễn , T. H. L., & Đào , T. H. (2022). Vận dụng mô hình STEAM trong tổ chức hoạt động giáo dục ở trường mầm non. Tạp Chí Giáo dục, 22(13), 1–6. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/462

Số

Chuyên mục

Các bài báo