Xây dựng môi trường vật chất tạo hứng thú cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi tham gia vào hoạt động kể chuyện nhằm phát triển lời nói mạch lạc

Các tác giả

  • Trương Thị Thùy Anh Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên

Tóm tắt

Early childhood is an important period for a child’s development. During this period, the child’s physical, social-emotional, cognitive and language development is closely connected to the quality of the environment and the child’s experience. In order to promote the development of coherent language for children, it is very important to build an educational environment that stimulates children’s needs to use speech. Based on the analysis of the role of coherent speech and an overview of preschoolers’ activities, the article aims to create a physical environment in preschool educational institutions to enhance opportunities and excitement for 5-6 years old preschoolers to participate in storytelling activities and develop coherent speech. The results of the study contribute to the cause of developing coherent speech in accordance with the ability of each child, thereby improving the effectiveness of language development in general for 5-6 years old kindergarteners.

Tài liệu tham khảo

Birx, H. J. (2010). 21st century anthropology: A reference handbook (Vol. 1). SAGE Publications, Inc.

Borghi, A. M., Barca, L., Binkofski, F., Castelfranchi, C., Pezzulo, G., & Tummolini, L. (2019). Words as social tools: Language, sociality and inner grounding in abstract concepts. Physics of Life Reviews, 29, 120-153. https://doi.org/10.1016/j.plrev.2018.12.001

Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình Giáo dục mầm non.

Budak, V., Nadia, L., Stepanova, T., Shapochka, K., & Struk, A. (2020). El desarrollo del discurso coherente en estudiantes de primaria en el proceso de actividad constructiva y artística. Propósitos Y Representaciones, 8(3), e532. https://doi.org/10.20511/pyr2020.v8n3.532

Đinh Hồng Thái (2015). Giáo trình phát triển ngôn ngữ tuổi mầm non. NXB Đại học Sư phạm.

Hà Nguyễn Kim Giang (2014). Phương pháp tổ chức hoạt động làm quen với tác phẩm văn học. NXB Giáo dục Việt Nam.

He, K. (2016). New Theory of Children’s Thinking Development. In: New Theory of Children’s Thinking Development: Application in Language Teaching. Lecture Notes in Educational Technology. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-287-837-3_3

Lã Thị Bắc Lý (2013). Văn học thiếu nhi với giáo dục trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB Đại học Sư phạm.

Nguyễn Thị Huệ (2022). Tổ chức hoạt động kể chuyện theo trò chơi cho trẻ mẫu giáo 4-5 tuổi ở trường mầm non. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 259, 27-29.

Львов, М. Р. (2003). Риторика. Культура речи: Учеб. пособие для студентов гуманитарных факультетов вузов. М.: Издательский центр «Академия».

Tải xuống

Đã Xuất bản

06.04.2023

Cách trích dẫn

Trương , T. T. A. (2023). Xây dựng môi trường vật chất tạo hứng thú cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi tham gia vào hoạt động kể chuyện nhằm phát triển lời nói mạch lạc. Tạp Chí Giáo dục, 23(7), 36–41. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/684

Số

Chuyên mục

Các bài báo