Giới thiệu chuẩn và hướng dẫn viết văn nghị luận văn học cho học sinh lớp 12 trong chương trình và sách giáo khoa Ngữ văn của bang California - Hoa Kỳ

Các tác giả

  • Phạm Thị Thu Hiền Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội

Tóm tắt

The California State Board of Education (USA) defines very specific standards for students when writing argumentative essays. Teachers can rely on these standards to design their own lesson plans. In addition, textbooks for students in this state also comply with specific instructions on how to write argumentative essays according to a certain process, helping students become proficient in writing. Referring to this document, Vietnamese teachers of Philology will see more clearly how to teach grade 12 students to write argumentative essays in the direction of competence development to effectively fulfill the requirements of the 2018 General Education Program in Philology.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2006). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn. NXB Giáo dục.

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Bộ GD-ĐT (2019a). Ngữ văn 12 (tập 1, 2). NXB Giáo dục Việt Nam.

Bộ GD-ĐT (2019b). Ngữ văn 12 nâng cao (tập 1, 2). NXB Giáo dục Việt Nam.

California State Board of Education (2013). Common Core State Standards for English Language Arts, Literacy in History/Social Studies, Science, and Technical Subjects for California Public Schools Kindergarten Through Grade Twelve. http://www.cde.ca.gov.

Đỗ Ngọc Thống (tổng chủ biên), Bùi Minh Đức (chủ biên), Đỗ Thu Hà, Phạm Thị Thu Hiền, Lê Thị Minh Nguyệt (2018). Dạy học phát triển năng lực môn Ngữ văn trung học phổ thông. NXB Đại học Sư phạm.

McDougal Littell (2018). Literature: Student Edition Grade 12. United States of America.

Tải xuống

Đã Xuất bản

06.04.2023

Cách trích dẫn

Phạm , T. T. H. (2023). Giới thiệu chuẩn và hướng dẫn viết văn nghị luận văn học cho học sinh lớp 12 trong chương trình và sách giáo khoa Ngữ văn của bang California - Hoa Kỳ. Tạp Chí Giáo dục, 23(7), 59–64. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/688

Số

Chuyên mục

Các bài báo