Thực trạng năng lực huấn luyện của học viên các trường sĩ quan quân đội hiện nay
Tóm tắt
The task of defending the Fatherland and building the Army in the new revolutionary period has been placing increasing demands on the quality and competence of the army cadres, especially the competence to train soldiers. With the mission of being a place to train cadres for the army, military officer schools need to objectively and accurately assess the level of achievement of students in terms of quality, general competence y and training competence in particular, from which there is a scientific basis to propose appropriate measures to improve the quality and comprehensive competence of students to meet training objectives and requirements. This study focuses on clearly the theoretical issues about the training competence and the actual situation of training competence of trainees at military officer schools today, thereby affirming the need to pay attention to the development of military officers, training capacity for trainees to meet the output standards in order to train a contingent of military cadres with quality and comprehensive competence to meet the requirements of army construction in the new situation. At the same time, the research results provide a practical basis to help pedagogical forces at officer schools adopt policies and measures to develop training competence for trainees to meet the output standards, contributing to improving the quality of training created by the school.
Tài liệu tham khảo
Bernd Meier, Nguyễn Văn Cường (2020). Lí luận dạy học hiện đại, cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học. NXB Đại học Sư phạm.
Bộ Quốc phòng (2020). Báo cáo tổng kết thực hiện Chiến lược phát triển giáo dục và đào tạo trong quân đội giai đoạn 2011-2020.
Bộ Tổng tham mưu (2020). Chỉ lệnh số 971/CT-TM ngày 04/12/2020 của Tổng tham mưu trưởng về công tác quân sự, quốc phòng năm 2021.
Bùi Hiền (chủ biên, 2001). Từ điển Giáo dục học. NXB Từ điển Bách khoa.
Cục Nhà trường - Bộ Tổng tham mưu (2021). Báo cáo Kết quả khảo sát, hội thảo đánh giá chất lượng cán bộ tốt nghiệp các học viện, trường Quân đội được điều động về các đơn vị công tác từ năm 2018-2020.
Nguyễn Văn Chung (chủ biên, 2010). Giáo dục học quân sự. NXB Quân đội nhân dân.
Phạm Bá Tuấn (chủ nhiệm, 2018). Giải pháp bồi dưỡng năng lực huấn luyện của đội ngũ giảng viên các khoa quân sự ở Học viện Chính trị hiện nay. Đề tài khoa học cấp Học viện.
Trần Khánh Đức (2014). Giáo dục với phát triển nguồn nhân lực trong thế kỉ XXI. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Trường Sĩ quan Chính trị (2022). Báo cáo Tổng kết năm học 2021-2022.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .