Các yếu tố ảnh hưởng đến kĩ năng phát âm của sinh viên năm thứ nhất không chuyên tiếng Anh Trường Đại học Lao động - Xã hội

Các tác giả

  • Lê Thị Thu Thủy Trường Đại học Lao động - Xã hội
  • Trịnh Thị Thủy Trường Đại học Lao động - Xã hội

Tóm tắt

In the process of teaching and learning foreign languages in general and the English language in particular, pronunciation always plays an important role. Stemming from that fact, the researchers conducted a study on the factors affecting pronunciation skills of first-year non-English major students at the University of Labor - Social Affairs. The research results show that the factor of Instruction has the strongest impact on the English pronunciation skills of the first-year non-English majored students, followed by their Phonological ability, Surrounding environment, Motivation and finally, the Attitude factor also had a significant impact. On that basis, some recommendations are made to improve students' pronunciation skills, and at the same time contribute to improving the quality of teaching English modules in schools.

Tài liệu tham khảo

Burns, A., & Claire, S. (2003). Clearly speaking: Pronunciation in action for teachers. National Centre for English Language Teaching and Research Macquarie University, Sydney NSW 2109. Macquarie University.

Gilakjani, A. P. (2012). The Significance of Pronunciation in English Language Teaching. English Language Teaching, 5(4). https://doi.org/10.5539/elt.v5n4p96

Gilakjani, A. P., Namaziandost, E., & Ziafar, M. (2020). A Survey Study of Factors Influencing Iranian EFL Learners’ English Pronunciation Learning. International Journal of Research in English Education, 5(2), 103-123.

Ikhsan, M. (2017). Factors Influencing Students’ Pronunciation Mastery at English Department of STKIP PGRI West Sumatera. AL-TA’LIM Journal, 24(2), 110-117.

Khan, T. A. (2020). A Descriptive Study: Factors Affecting the Pronunciation of English Language (L2). Journal of Communication and Cultural Trends (JCCT), 1(2), 1-16.

Leong, L.-M., & Ahmadi, S. M. (2017). An Analysis of Factors Influencing Learners’ English Speaking Skill. International Journal of Research in English Education, 2(1), 34-41.

Nguyễn Thọ Phước Thảo (2016). Những lỗi phát âm thường gặp của sinh viên không chuyên ngữ tại Trường Đại học Quảng Bình. Tạp chí Khoa học và công nghệ, Trường Đại học Quảng Bình, 5(3),1-11.

Nguyễn Trí Dũng, Nguyễn Thị Biên (2018). Các yếu tố ảnh hưởng đến dạy và học phát âm tiếng Anh. Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ quân sự, 14, 78-85.

Seidlhofer, B. (2001). Pronunciation. In R. Carter, & D. Nunan. The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages, (56-65). Cambridge University Press.

Seom, S. (2021). Factors Influencing English Pronunciation Learning and Suggestions for Pronunciation Teaching. Cambodian Education Forum.

Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Experimental Designs Using ANOVA. Pearson College Div.

Trương Công Bằng (2017). Những yếu tố ảnh hưởng đến việc học tiếng Anh của sinh viên Việt Nam. Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa, 1(2), 1-9.

Tải xuống

Đã Xuất bản

20.09.2023

Cách trích dẫn

Lê , T. T. T., & Trịnh , T. T. (2023). Các yếu tố ảnh hưởng đến kĩ năng phát âm của sinh viên năm thứ nhất không chuyên tiếng Anh Trường Đại học Lao động - Xã hội. Tạp Chí Giáo dục, 23(18), 52–58. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/958

Số

Chuyên mục

Các bài báo