Phát triển chương trình bồi dưỡng năng lực dạy học STEM cho giáo viên tiểu học

Các tác giả

  • Lê Thị Thu Thúy Trường Tiểu học Đinh Tiên Hoàng, Thành phố Hồ Chí Minh
  • Bùi Văn Hồng Trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

STEM education, closely integrating science, technology, engineering, and mathematics, has become an essential educational trend, reflecting the changing needs of modern society and the labor market. The main goal of the research is to design and evaluate the effectiveness of a training curriculum to improve STEM competencies for primary school teachers. The study used mixed research methods, combining quantitative and qualitative research designs. The study was conducted with the participation of a survey of 150 primary school teachers from randomly selected schools in Thu Duc City. Quantitative data were collected through pre- and post-intervention surveys, descriptive and inferential statistical analysis. Qualitative data was collected through in-depth interviews, observations, and content analysis. Research results show that the training curriculum has a positive impact on teachers' knowledge, skills and attitudes toward STEM teaching. The study concludes with recommendations on effective STEM training content and methods for primary school teachers.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2020). Công văn số 3089/BGDĐT-GDTrH ngày14/8/2020 về triển khai giáo dục STEM trong giáo dục trung học.

Bộ GD-ĐT (2023). Công văn số 909/BGDĐT-GDTH ngày 08/3/2023 về việc hướng dẫn tổ chức hoạt động giáo dục STEM trong giáo dục tiểu học.

Freeman, B., Marginson, S., & Tytler, R. (2019). An International View of STEM Education. In STEM Education 2.0 (pp. 350-363). BRILL. https://doi.org/10.1163/9789004405400_019

Mohr‐Schroeder, M. J., Jackson, C., Miller, M., Walcott, B., Little, D. L., Speler, L., Schooler, W., & Schroeder, D. C. (2014). Developing middle school students’ interests in STEM via summer learning experiences: See Blue STEM Camp. School Science and Mathematics, 114(6), 291-301. https://doi.org/10.1111/ssm.12079

Sanders, M. (2009). STEM, STEM Education, STEMmania. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.

Shultz, M., Nissen, J., Close, E., & Van Dusen, B. (2022). The role of epistemological beliefs in STEM faculty’s decisions to use culturally relevant pedagogy at Hispanic-Serving Institutions. International Journal of STEM Education, 9(1). https://doi.org/10.1186/s40594-022-00349-9

Tytler, R., & Self, J. (2020). Designing a Contemporary STEM curriculum. UNESCO International Bureau of Education.

Đã Xuất bản

30.11.2024

Cách trích dẫn

Lê, T. T. T., & Bùi, V. H. (2024). Phát triển chương trình bồi dưỡng năng lực dạy học STEM cho giáo viên tiểu học. Tạp Chí Giáo dục, 24(11), 105–109. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2755

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả

1 2 > >>