Dạy học chuyên đề “Trái đất và bầu trời” (Chuyên đề học tập vật lí 10) theo mô hình dạy học Blended learning

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Lan Ngọc Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội
  • Nguyễn Thị Bích Loan Trường THPT Hoa Lư A, huyện Hoa Lư, tỉnh Ninh Bình
  • Trịnh Minh Ngọc Trường Đại học Y Hà Nội

Tóm tắt

The combined teaching model (also known as the Blended Learning model) is an educational model that can flexibly combine two forms of interaction between teachers and learners in online teaching and face-to-face teaching classroom space. This model allows learners to interact with learners and can study anywhere with electronic devices; this has helped the combined teaching model make the educational process much easier, more flexible and faster than the traditional teaching model. The study proposes a teaching process for thematic learning of Physics grade 10 and illustrates this process in thematic teaching “The Earth and the Sky” (Physics 10 study topic). The process of conducting online lessons requires teachers to invest a lot of time and dedication to promote students' learning competence, meeting the requirements of the 2018 General Education Program.

Tài liệu tham khảo

Driscoll, M., (2002). Blended learning: Let’s get beyond the hype. IBM Global Services.

Graham, C. R. (2006). Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions. In: Bonk, C.J. and Graham, C.R., Eds., Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs, Pfeiffer Publishing, San Francisco, 3-21.

Graham, C. R. (2019). Current research in blended learning. In M. G. Moore & W. C. Diehl (Eds.), Handbook of distance education (4th ed., pp. 173-188). Routledge.

Lã Phương Thuý (2016). Vận dụng dạy học theo chủ đề trong dạy học thể loại thơ Nôm Đường luật ở trung học phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 377, 33-35.

Nguyễn Thị Thu Thanh (2022). Tổng quan về thực hiện dạy học tích hợp trong chương trình giáo dục phổ thông mới ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Công thương, 8, 124-128.

Oliver, M., & Trigwell, K. (2005). Can ‘blended learning’ be redeemed? E-learning and Digital Media, 2(1), 17-26.

Vũ Văn Hùng (tổng chủ biên), Nguyễn Quang Báu (chủ biên), Phạm Kim Chung, Đặng Thanh Hải (2022). Chuyên đề học tập Vật lí 10. NXB Giáo dục Việt Nam.

Đã Xuất bản

05.01.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn , T. L. N., Nguyễn , T. B. L., & Trịnh , M. N. (2024). Dạy học chuyên đề “Trái đất và bầu trời” (Chuyên đề học tập vật lí 10) theo mô hình dạy học Blended learning . Tạp Chí Giáo dục, 23(đặc biệt 9), 16–22. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1145

Số

Chuyên mục

Các bài báo