Thực trạng quản lí đội ngũ giáo viên trung học phổ thông trên địa bàn huyện Nam Trực, tỉnh Nam Định

Các tác giả

  • Trần Thị Hồng Trường Đại học Khoa học - Đại học Thái Nguyên
  • Nguyễn Thị Trà My Trường Đại học Khoa học - Đại học Thái Nguyên

Tóm tắt

The general education program 2018 creates challenges not only for teachers but also for school management in general and management of teachers in general schools in particular to have a team of teachers with full capacity and qualities to meet professional standards, meeting the requirements of fundamental and comprehensive educational innovation of the country. The article focuses on clarifying the current situation of teacher management in high schools in Nam Truc district, Nam Dinh province in recent times through specific research methods. The research results show that the management of the teaching staff in high schools in the district still has some shortcomings such as: the structure is not uniform, a part of teachers are limited in professional qualifications and have unstable ideology, the incentive policy mechanism is not encouraging enough, the process of evaluating work performance is not objective and unfair,... On that basis, the article has proposed recommendations for each related subject, thereby contributing to improving the effectiveness of managing the teaching staff in the coming time.

Tài liệu tham khảo

Bùi Minh Hiền, Nguyễn Vũ Bích Hiền (chủ biên 2015). Quản lí và lãnh đạo nhà trường NXB Đại học Sư phạm.

Đảng Cộng sản Việt Nam (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Lê Quang Sơn, Lê Thị Kim Đơn (2014). Vận dụng lí thuyết quản lí nguồn nhân lực trong phát triển đội ngũ cán bộ quản lí giáo dục người dân tộc thiểu số tỉnh Kon Tum. Tạp chí Khoa học Xã hội, Nhân văn và Giáo dục, 4(3), 100-107.

Nguyễn Văn Đệ, Nguyễn Ngọc Toàn (2018). Phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông đáp ứng chuẩn nghề nghiệp ở huyện đảo Phú Quốc, tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Tháp, 30, 3-5.

Phạm Văn Hiếu (2020). Quản trị đội ngũ giáo viên trong nhà trường thực hiện Chương trình Giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt tháng 12, 8-12.

Quốc hội (2009). Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục. Luật số 44/2009/QH12, ban hành ngày 25/11/2009.

Trần Thị Tuyết Oanh, Phạm Khắc Chương, Phạm Viết Vượng, Nguyễn Văn Diện, Lê Tràng Định (2009). Giáo trình Giáo dục học (Tập 2). NXB Đại học Sư phạm.

Đã Xuất bản

29.04.2025

Cách trích dẫn

Trần, T. H., & Nguyễn, T. T. M. (2025). Thực trạng quản lí đội ngũ giáo viên trung học phổ thông trên địa bàn huyện Nam Trực, tỉnh Nam Định. Tạp Chí Giáo dục, 25(3), 369–374. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3586

Số

Chuyên mục

Các bài báo