Thực trạng nhận thức về giáo dục STEAM của sinh viên chuyên ngành Giáo dục mầm non, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội

Các tác giả

  • Đinh Lan Anh Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
  • Đặng Út Phượng Trường Đại học Thủ đô Hà Nội

Tóm tắt

Currently, as STEAM education has become one of the global educational trends, bachelor's degree programs in early childhood education are increasingly interested in training preschool teachers who are capable of organsing STEAM educational activities. In fact, a number of studies on STEAM education at preschool level have mentioned the role and awareness of training institutions, administrators, and trainers about this educational method. However, the number of research works on the content of STEAM education in the university preschool teacher training program in general as well as the awareness of preschool teacher-students about STEAM education in particular is still limited. Through surveying 183 students from first to fourth year at Hanoi Metropolitan University, this study find out that while freshmen's perceptions of the STEAM education contents for preschool children is still unclear, sophomores and third-year students have certain knowledge but are uncertain; yet fourth-year students have the most positive results despite a small proportion of ill-informed students. Finally, we propose some recommendations for teachers and majors in early childhood education, Hanoi Metropolitan University to raise students' awareness of this content.

Tài liệu tham khảo

Aldemir, J., & Kermani, H. (2017). Integrated STEM curriculum: improving educational outcomes for Head Start children. Early Child Development and Care, 187(11), 1694-1706.

Đặng Út Phượng, Hoàng Quý Tỉnh (2020). Năng lực nhận biết về giáo dục STEAM của giáo viên mầm non đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 65(11A), 125-135.

Hoàng Thu Huyền, Đặng Út Phượng (2021). Thực trạng nội dung giáo dục STEAM trong chương trình đào tạo cử nhân Giáo dục mầm non. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(4C), 138-147.

Jamil, F. M., Linder, S. M., & Stegelin, D. A. (2018). Early Childhood Teacher Beliefs About STEAM Education After a Professional Development Conference. Early Childhood Education Journal, 46(4), 409-417. https://doi.org/10.1007/s10643-017-0875-5

Perignat, E., & Katz-Buonincontro, J. (2019). STEAM in practice and research: An integrative literature review. Thinking Skills and Creativity, 31, 31-43. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2018.10.002

Tabiin, A. (2020). Implementation of STEAM Method (Science, Technology, Engineering, Arts And Mathematics) for Early Childhood Developing in Kindergarten Mutiara Paradise Pekalongan. Early Childhood Research Journal (ECRJ), 2(2), 36-49. https://doi.org/10.23917/ecrj.v2i2.9903

Trần Viết Nhi, Nguyễn Tuấn Vĩnh (2020). Bồi dưỡng năng lực giáo dục STEAM cho giáo viên mầm non. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 65(11A), 117-124.

Tải xuống

Đã Xuất bản

19.07.2022

Cách trích dẫn

Đinh , L. A., & Đặng , Út P. (2022). Thực trạng nhận thức về giáo dục STEAM của sinh viên chuyên ngành Giáo dục mầm non, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội. Tạp Chí Giáo dục, 22(8), 25–29. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/395

Số

Chuyên mục

Các bài báo