Nhận thức và thái độ của giảng viên tiếng Anh ở các trường đại học tại Thành phố Hồ Chí Minh về việc sử dụng phương pháp “giàn giáo” trong môn Viết học thuật

Các tác giả

  • Nguyễn Ban Mai Trường Đại học Nguyễn Tất Thành
  • Tạ Hữu Hiển Trường Đại học Nguyễn Tất Thành
  • Nguyễn Lê Tường Phượng Trường Đại học Nguyễn Tất Thành

Tóm tắt

This mixed-method study examines the effectiveness of implementing the scaffolding technique into teaching Academic writing in the universities context by exploring the perceptions and attitudes of a randomly selected group of teachers from several universities in Ho Chi Minh city. Using surveys and interviews to collect data, this study aims to answer these following questions: (1) To what extent are university English teachers aware of scaffolding in teaching Academic Writing?; (2) What are the perceptions and attitudes of university English teachers towards the scaffolding technique in teaching Academic Writing? Although the findings demonstrated the emergence of scaffolding technique in the progress of teaching Academic writing, and educators’ point of view in respect of practical features were exceedingly positive, the participants seemed to be less confident when it comes to explaining practical and pedagogical scaffolding. This study aims to close the gap in the existing literature on scaffolding techniques, especially concerning university lecturers’ perception and attitude towards applying the very technique in teaching Academic Writing.

Tài liệu tham khảo

Awadelkarim, A. (2021). An analysis and insight into the effectiveness of scaffolding: EFL instructors’/teachers’ perceptions and attitudes. Journal of Language and Linguistic Studies, 17(2), 828-841.

Graham, S., & Perin, D. (2007). A Meta-analysis of writing instruction for adolescent students. Journal of Educational Psychology, 99(3), 445-476. https://doi.org/10.1037/0022-0663.99.3.445

Maryantini, N. W., Marhaeni, A. A., & Dewi, L. P. (2020). The effect of scaffolding strategy on learner autonomy and writing competency of senior high school students. English Language Education, 8(2), 31-40.

Mohammed, M. F. (2020). Scaffolding with Online Tasks for Developing Critical Writing Skills of 2nd Year Secondary School Students. Journal of Education, 76, 86-148.

Rababah, L., & Almwajeh, M. (2018). Promoting creativity in EFL/ESL writing through scaffolding strategy. International Journal of English and Education, 7(3), 148-160.

Schwieter, J. W. (2010). Developing Second Language Writing Through Scaffolding In The ZPD: A Magazine Project for an Authentic Audience. Journal of College Teaching & Learning (TLC), 7(10), 31-46. https://doi.org/10.19030/tlc.v7i10.154

Tran, C. N., & Nguyen, H. B. (2021). Teachers’ perceptions of Scaffolding EFL students’ reading comprehension at high schools in the Mekong delta, Vietnam. European Journal of English Language Teaching, 6(5), 65-80.

Van de Pol, J., Volman, M., & Beishuizen, J. (2010). Scaffolding in teacher - student interaction: A decade of research. Educational Psychology Review, 22, 271-296.

Võ Thị Kim Anh (2015). Sử dụng E-Learning như một công cụ hỗ trợ phát triển kĩ năng viết ở Khoa tiếng Anh, Trường Đại học Ngoại ngữ Đà Nẵng. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẵng, 4(89), 1-5.

Vonna, Y., Mukminatien, N., & Laksmi, E. D. (2015). The Effect of Scaffolding Techniques on Students’ Writing Achievement. Urnal Pendidikan Humaniora, 3(1), 227-233.

Wood, D. J., Bruner, J. S., & Ross, G. (1976). The Role of Tutoring in Problem Solving. Journal of Child Psychiatry and Psychology, 17, 89-100.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.09.2023

Cách trích dẫn

Nguyễn , B. M., Tạ , H. H., & Nguyễn , L. T. P. (2023). Nhận thức và thái độ của giảng viên tiếng Anh ở các trường đại học tại Thành phố Hồ Chí Minh về việc sử dụng phương pháp “giàn giáo” trong môn Viết học thuật. Tạp Chí Giáo dục, 23(17), 46–51. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/945

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả