Quy trình thiết kế học liệu điện tử trong dạy học đọc hiểu Tiếng Việt lớp 3 theo định hướng Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn 2018

Các tác giả

  • Lã Phương Thuý Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội

Tóm tắt

Using electronic learning materials in teaching in general and teaching Vietnamese in primary schools in particular is a trend that many people are interested in, especially in the context of current curriculum and textbook innovation. The use of learning materials in the direction of gamification helps students have a new and interesting learning experience, and increases interaction between students, thereby helping to achieve the goals of the learning program more effectively. The article proposes a process for building electronic learning materials in teaching reading comprehension in the 3rd grade Vietnamese program according to the 2018 general education Program orientation, in order to improve the quality of teaching Vietnamese in primary schools as well as approaching the general trend of applying information technology in teaching today. Research results show that this teaching method not only enhances the interaction and interest of students, but also helps to practice and develop language skills, helping students to be more confident in using Vietnamese in learning activities and daily communication.

Tài liệu tham khảo

Alenezi, A. (2020). The role of e-learning materials in enhancing teaching and learning behaviors. International Journal of Information and Education Technology, 10(1), 48-56. https://doi.org/10.18178/ijiet.2020.10.1.1338

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Kazaine, I. (2017). Evaluating the quality of E-learning material. https://doi.org/10.17770/etr2017vol2.2557

Lê Thị Cẩm Tú (2023). Sử dụng trò chơi học tập trong dạy học môn khoa học tự nhiên lớp 6. Tạp chí Giáo dục, 23(2), 7-11.

Nguyễn Thị Huệ, Quách Thùy Nga (2017). Thiết kế và sử dụng học liệu điện tử nhằm hỗ trợ học sinh học Toán ở tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 138, 138-141.

Shi, H. (2010). Developing E-Learning Materials for Software Development Course. International Journal of Managing Information Technology, 2(2), 15-21. https://doi.org/10.5121/ijmit.2010.2202

Trần Dương Quốc Hòa (2015). Vai trò và hình thức sử dụng học liệu điện tử với tư cách là phương tiện dạy học. Tạp chí Giáo dục, 372, 20-22.

Trịnh Lê Hồng Phương (2012). Xây dựng học liệu điện tử hỗ trợ việc dạy và học một số nội dung hóa học ở trường trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 37, 156-166.

Trịnh Thùy Anh (2010). Bàn về việc phát triển kho học liệu điện tử. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 5(1), 72-76.

Valley, K. (2011). Learning styles and courseware design. Research in Learning Technology, 5(2), 42-51. https://doi.org/10.3402/rlt.v5i2.10561

Đã Xuất bản

22.11.2024

Cách trích dẫn

Lã, P. T. (2024). Quy trình thiết kế học liệu điện tử trong dạy học đọc hiểu Tiếng Việt lớp 3 theo định hướng Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn 2018. Tạp Chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 11), 5–8. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1350

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả