Đổi mới hoạt động dạy học đại học trong bối cảnh chuyển đổi số

Các tác giả

  • Lê Chi Lan Trường Đại học Sài Gòn

Tóm tắt

Education 4.0 has been directly and strongly influencing university education. To meet the development needs of today's society, university lecturers must change their teaching activities, especially in the digital transformation phase. This article on innovating university teaching activities in the context of educational digital transformation presents content related to digital transformation and the current status of innovating teaching methods at the necessary and responsive levels. with digital transformation. From there, solutions to improve the innovation of teaching methods by university lecturers to meet the changes of digital transformation are proposed. The solution is outlined with the basis for analyzing the current situation related to innovating teaching methods in order to help higher education institutions in general and teaching staff have strategies to innovate teaching methods to meet the needs of students, responding to changing requirements in the context of educational digital transformation.

Tài liệu tham khảo

Balyk, N., Vasylenko, Y., Shmyger, G., Barna, O., & Oleksiuk, V. (2020). The digital capabilities model of university teachers in the educational activities context.

Chan, B. S. K., Churchill, D., & Chiu, T. K. F. (2017). Digital Literacy Learning In Higher Education Through Digital Storytelling Approach. In Journal of International Education Research, 13(1), 1-16. https://doi.org/10.19030/ jier.v13i1.9907

Handley, F. J. (2018). Developing Digital Skills and Literacies in UK Higher Education: Recent developments and a case study of the Digital Literacies Framework at the University of Brighton. UK. Publicaciones, 48(1), 97-109.

Lan, L. C., & Dang, C. T. M. (2021). Solution for developing university lecturers’ competences to meet the education 4.0’ requirements. Vietnam Journal of Education, 5(1), 33-43.

Lê Chi Lan (2023a). Những yếu tố liên quan đến chuyển đổi số tại các cơ sở giáo dục. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Văn Lang, 05, 56-65.

Lê Chi Lan (2023b). Đánh giá năng lực của giảng viên đại học trong bối cảnh chuyển đổi số giáo dục. Đề tài nghiên cứu khoa học cấp cơ sở, mã số: CSB2022-01.

Nguyễn Thành Nam (2023). Mô hình trường đại học thông minh theo định hướng chuyển đổi số. Tạp chí Khoa học quản lí giáo dục, 01(37), 5-12.

Nguyễn Thị Thu Vân (2021). Chuyển đổi số trong các cơ sở giáo dục đại học. Tạp chí Quản lí nhà nước, 309, 8-13.

Nguyễn Văn Phong (2023). Giới thiệu thang đo đánh giá theo khung năng lực số DigComp. Tạp chí Khoa học quản lí giáo dục, 01(37), 5-12.

Thủ tướng Chính phủ (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 phê duyệt “Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025 và định hướng đến năm 2030”. Thủ tướng Chính phủ (2021). Quyết định số 2222/QĐ-TTg ngày 30/12/2021 phê duyệt “Chương trình chuyển đổi số trong giáo dục nghề nghiệp đến năm 2025, định hướng đến năm 2030”.

Đã Xuất bản

05.08.2024

Cách trích dẫn

Lê, C. L. (2024). Đổi mới hoạt động dạy học đại học trong bối cảnh chuyển đổi số. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 8), 1–5. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2375

Số

Chuyên mục

Các bài báo