Thực trạng hoạt động bồi dưỡng học sinh năng khiếu ở các trường tiểu học huyện Hóc Môn, Thành phố Hồ Chí Minh
Tóm tắt
Training gifted students in primary schools is currently a matter of great concern, helping to discover gifted and intelligent students, so that there are measures to care for and special educational methods specifically for these gifted students. The survey results of the current situation of the study show that most managers and teachers realize that the training content focuses mainly on training advanced knowledge, developing creative thinking competence, practicing skills and techniques; forms and methods of training gifted students have also been used quite diversely by schools; conditions to ensure training activities such as equipment, reference materials, and coordination with families are quite good. However, besides that, classroom facilities still have certain limitations. This is a practical basis for schools to propose measures to improve the quality of training activities for gifted students in primary schools, meeting the requirements of current educational innovation.
Tài liệu tham khảo
Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Dương Hằng Nga (2023). Biện pháp quản lí bồi dưỡng học sinh giỏi cấp trung học cơ sở huyện Tứ Kỳ, tỉnh Hải Dương đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 298(1), 121-123.
Đảng Cộng sản Việt Nam (2016). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XII của Đảng.
Đỗ Tiến Đạt (2010). Phương thức bồi dưỡng học sinh năng khiếu ở nhà trường phổ thông Việt Nam.
Kim Ngọc Minh (2013). Giải pháp ưu tiên phát triển giáo dục Năng khiếu và Tài năng trong Đổi mới giáo dục.https://www.researchgate.net/publication/382446229_Giao_Duc_Nang_Khieu_va_Tai_Nang_tai_Viet_Nam_-_Mui_Dot_Pha_cho_Cai_To_Giao_Duc
Kim, N. M. (2011a). Academically Gifted Programs and Services’ Formats - an annotated bibliography. http://unsw.academia.edu/KimMinh/Papers/700499/Academically_Gifted_Programs_and_Services_Formats_-_an_annotated_bibliography
Kim, N. M. (2011b). Gifted Education in Vietnam and ASEAN - The need of regional cooperation in research and practice. Hội thảo Tạo dựng môi trường khác biệt thích hợp cho trẻ em năng khiếu của Hội đồng thế giới về trẻ em năng khiếu và tài năng (Praha, Cộng hòa Séc), tr 22-29.
Lazhar, B.M. (2022). The role of the family in the care and development of gifted children. International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE). https://doi.org/10.9756/INTJECSE/V14I6.253
Olszewski-Kubilius, P., Worrell, F. C., & Subotnik, R. F. (2018). The role of the family in talent development. In S. I. Pfeiffer, E. Shaunessy-Dedrick, & M. Foley-Nicpon (Eds.), APA handbook of giftedness and talent (pp. 465-477). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000038-030
Vũ Thị Liên (2023). Tổng quan nghiên cứu về bồi dưỡng học sinh giỏi môn Toán cấp trung học cơ sở. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 303(2), 392-394.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .