Thực trạng phát triển văn hóa chất lượng tại một số trường trung học cơ sở công lập quận Phú Nhuận, Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Nguyễn Minh Phương Trường THCS Trần Huy Liệu, quận Phú Nhuận, Thành phố Hồ Chí Minh
  • Đỗ Đình Thái Trường Đại học Sài Gòn
  • Lê Văn Dũng Phòng GD-ĐT thành phố Mỹ Tho, tỉnh Tiền Giang

Tóm tắt

In recent years, quality culture in Vietnam has gradually garnered attention from researchers, managers, and educational institutions. Building a culture of quality in secondary schools is essential to creating a healthy educational environment where students can comprehensively develop their knowledge, ethics, and personal competencies. The quality culture in secondary schools is also a key factor in ensuring the sustainable development of educational institutions, improving teaching and learning quality, and enhancing competitiveness among educational institutions. This article presents the current state of quality culture development in public secondary schools in Phu Nhuan District, Ho Chi Minh City, based on the opinions of 168 administrators and teachers from four public secondary schools. The research results will provide a foundation to help administrators further refine implementation plans to enhance and develop the quality culture within schools in the current context.

Tài liệu tham khảo

Ahmed, S. M. (2008). Quality Culture, College of Engineering and Computing. Florida, USA: Florida International University.

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

Châu Thị Trang, Đỗ Đình Thái (2022). Văn hóa chất lượng trong các trường trung học cơ sở công lập: Nghiên cứu trường hợp tại Quận 5, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 22(số đặc biệt 8), 140-145.

Đinh Thảo Lan Phương, Đỗ Đình Thái (2023). Thực trạng phát triển văn hóa chất lượng tại các trường trung học cơ sở công lập thành phố Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 7), 253-257.

Đoàn Quang Thọ (2007). Giáo trình Triết học. NXB Lí luận Chính trị.

European University Association (2006). Quality Culture in European Universities: A Bottom-up Approach. Report on the three rounds of the Quality Culture Project 2002-2006. EUA Publication.

Jensen, H. T., Aspelin, M., Devínsky, F., Gerlach, J. W., Heerens, N., Jungwith, W., Kamsek, K., Kladis, D., Modica, L., Mudry, M., Ostrovsky, I., & Damme, D. A. (2006). Quality Culture in European Universities: A Bottom-Up Approach - Report on the Three Rounds of the Quality Culture Project 2002-2006. Belgium: European University Association.

Lê Đức Ngọc (2008). Xây dựng văn hóa chất lượng: tạo nội lực cho cơ sở đào tạo đáp ứng yêu cầu của thời đại chất lượng. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 36, 22-24.

Viện Ngôn ngữ học (2004). Từ điển Tiếng Việt. NXB Đà Nẵng.

Đã Xuất bản

29.04.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, M. P., Đỗ, Đình T., & Lê, V. D. (2025). Thực trạng phát triển văn hóa chất lượng tại một số trường trung học cơ sở công lập quận Phú Nhuận, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 25(3), 346–350. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3582

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả

1 2 > >>