Phát huy nhân tố chủ quan của sinh viên Trường Đại học Tài chính - Quản trị Kinh doanh trong học tập các môn Lí luận chính trị
Tóm tắt
In the context of international economic integration, developing a socialist-oriented market economy, promoting the subjective factors of University of Finance - Business Administration students in studying theory subjects. There are still some shortcomings in current politics. From the basic concepts, the importance of promoting subjective factors for students as well as some factors affecting the promotion of the role of subjective factors of students in self-study of political theory subjects. The study proposes a number of requirements and teaching methods on the basis of taking the learner as the center, activating traditional teaching methods, applying active teaching methods to improve the effectiveness of the teaching process. Innovating teaching methods in a positive direction is considered a key task in teaching and learning political theory subjects today; bringing the subject to practice, suitable for students of each discipline and major, gradually helping students to think and solve problems in order to develop professional skills, study skills, and skills. scientific research ability; fostering determination, the will to self-study, knowing how to apply what has been learned in cognitive and practical activities.
Tài liệu tham khảo
Ban Bí thư Trung ương Đảng (2002). Hồ Chí Minh toàn tập (tập 2). NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Ban Bí thư Trung ương Đảng (2014). Kết luận số 94-KL/TW ngày 28/3/2014 về Tiếp tục đổi mới học tập Lí luận chính trị trong hệ thống giáo dục quốc dân.
Bộ GD-ĐT (2019). Công văn số 3056/BGDĐT-GDĐH ngày 19/7/2019 về Hướng dẫn thực hiện chương trình, giáo trình các môn Lí luận chính trị.
Hoàng Phê, Vũ Xuân Lương, Hoàng Thị Tuyền Linh, Phạm Thị Thủy, Đào Thị Minh Thu, Đặng Thanh Hòa (2008). Từ điển tiếng Việt. NXB Đà Nẵng - Trung tâm Từ điển học.
Lê Chi Lan (2020). Nghiên cứu những yếu tố chủ quan ảnh hưởng đến hoạt động tự học của sinh viên. Tạp chí Khoa học Quản lí giáo dục, 02(26), 34-41.
Nguyễn Lăng Bình, Đỗ Hương Trà (2022). Dạy và học tích cực một số phương pháp và kĩ thuật dạy học. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thị Nga, Nguyễn Thị Nương (2023). Mối quan hệ biện chứng giữa điều kiện khách quan và nhân tố chủ quan trong hoạt động giảng dạy của đội ngũ giảng viên các trường đại học. Tạp chí Lí luận chính trị điện tử. http://lyluanchinhtri.vn/home/index.php/dao-tao-boi-duong/item/2847
Trung tâm Từ điển học (1999). Đại từ điển tiếng Việt. NXB Văn hóa thông tin.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .