Vận dụng mô hình “Lớp học đảo ngược” trong dạy học thơ Đường luật cho học sinh lớp 10

Các tác giả

  • Nguyễn Thu Trang Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội
  • Lê Hải Anh Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội

Tóm tắt

The flipped classroom is one of the modern teaching models, widely and effectively applied in many countries with advanced education. This educational method encourages students to learn flexibly, actively and autonomously in class thanks to teachers providing learning materials and online learning materials before class. In the 10th-grade Literature Curriculum, Tang poetry does not take up much space, but it is an essential content which is difficult for teachers and students to access. This article introduces the flipped classroom model and proposes a process for designing and using this model in teaching Tang poetry. This will provide teachers with a complete process to innovate teaching methods, improve the quality of teaching reading and understanding text, and meet the requirements of Vietnam's digital competence in the context of the digital transformation of current education.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2017). Tài liệu Tập huấn ETEP - Tư duy phản biện và Lớp học đảo ngược.

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Jared, K. (2014). Promoting Active Learning Through the Classroom Model. IGI Global.

Jonathan, B., & Aaron, S, (2015). Flipped Learning: Gateway to Student Engagement Kindle Edition. International Society for Technology in Education.

Karen, C., & Michelle, P. (2020). 99 Tips for Creating Simple and Sustainable Educational Videos: A Guide for Online Teachers and Flipped Classes (1st Edition). Stylus Publishing.

Lã Nhâm Thìn, Đỗ Ngọc Thống (đồng tổng chủ biên), Vũ Thanh (chủ biên), Bùi Minh Đức, Phạm Thị Thu Hương, Nguyễn Thị Tuyết Minh, Trần Văn Sáng (2022). Ngữ văn 10, bộ sách Cánh Diều (tập 1). NXB Đại học Huế.

Lê Bá Hán, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi (2000). Từ điển thuật ngữ văn học. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Nguyễn Khắc Phi, Trần Đình Sử (1997). Về thi pháp thơ Đường. NXB Đà Nẵng.

Võ Thị Thiên Nga (2019). Quy trình dạy học dự án theo mô hình “Lớp học đảo ngược” cho sinh viên khoa Sư phạm Tin học Trường Đại học Phạm Văn Đồng. Tạp chí Giáo dục, 451, 24-27.

Vygotsky, L. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge: Cambridge University Press.

Đã Xuất bản

28.06.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. T., & Lê, H. A. (2024). Vận dụng mô hình “Lớp học đảo ngược” trong dạy học thơ Đường luật cho học sinh lớp 10. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 7), 31–35. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2307

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả