Các yếu tố ảnh hưởng đến sự sẵn sàng giảng dạy trực tuyến của giảng viên: Nghiên cứu trường hợp tại Trường Cao đẳng Sư phạm Quảng Trị

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Thu Hằng Trường Cao đẳng Sư phạm Quảng Trị
  • Bùi Thị Hoài Thu Trường Cao đẳng Sư phạm Quảng Trị
  • Hoàng Thị Thúy Tình Trường Cao đẳng Sư phạm Quảng Trị

Tóm tắt

In the context of contemporary education, the use of audiovisual technology by instructors remains insufficient when integrating computers and online learning based on the internet into teaching activities. This study explores various factors influencing instructors' readiness for online teaching, including institutional conditions, classroom identity, perceptions of usefulness, and technological skills. A survey method utilizing questionnaires was employed to gather the perspectives of instructors at Quang Tri Teacher Training College. Descriptive statistics such as frequency distributions and percentages, along with regression analysis, were used to analyze the data. The research findings reveal that the success of online teaching depends on a variety of factors, ranging from technological skills and pedagogical methods to management capabilities and personal motivation, all contributing to the professional development of instructors. Recommendations are provided based on the findings to address the identified factors and enhance instructors' readiness for online teaching.

Tài liệu tham khảo

Achacoso, M. (2003). Evaluating technology and instruction: Literature review and recommendations. Texas: The University of Texas.

Cuban, L. (1999). High-tech schools, low-tech teaching. The Education Digest, 64(5), 53.

Granger, C. A., Morbey, M. L., Lotherington, H., Ooston, R. D., & Wideman, H. H. (2002). Factors contributing to teacher successful implementation of IT. Journal of Computer Assisted Learning, 18(1), 480-488. International Conference, 1389-1396.

Mouza, C. (2003). Learning to teach with new technology: implications for professional development. Journal of Research on Technology in Education, 35(1), 272-289.

Phan Chí Thành (2018). Cách mạng công nghiệp 4.0 - Xu thế phát triển của giáo dục trực tuyến. Tạp chí Giáo dục, 421, 43-46.

Phan Chí Thành, Ngô Tứ Thành, Nguyễn Thị Thu Hằng, Phan Minh Đức (2024). Giải pháp tự học cho sinh viên sư phạm với nền tảng Internet kết nối vạn vật (Internet of Things). Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 5), 20-26.

Sallimah, M. S., & Albion, P. R. (2004). Using the theory of Planned Behaviour to predict Bruneian Teachers’ Intentions to use ICT in Teaching. Proceeding of the Society for Information Technology and Teacher Education.

Thanh Chi Phan, Hung Van Tran, Thang Dinh Truong, Hieu Thanh Le, Duc Minh Phan (2024). Developing Information Technology Competence in Online Education with the TPACK Approach. Vietnam Journal of Education, 8(2), 166-176. https://doi.org/10.52296/vje.2024.361

Đã Xuất bản

31.03.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. T. H., Bùi, T. H. T., & Hoàng, T. T. T. (2025). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự sẵn sàng giảng dạy trực tuyến của giảng viên: Nghiên cứu trường hợp tại Trường Cao đẳng Sư phạm Quảng Trị. Tạp Chí Giáo dục, 25(đặc biệt 2), 344–348. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3411

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả