Nhận thức của giáo viên tiểu học về sử dụng nền tảng E-learning trong lớp học trực tuyến: nghiên cứu tại một số trường tiểu học ở Thành phố Hà Nội

Các tác giả

  • Đỗ Thị Ngọc Quỳnh Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
  • Nguyễn Thị Vân Anh Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
  • Vũ Thảo Linh Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
  • Vũ Thảo Nhung Trường Đại học Thủ đô Hà Nội

Tóm tắt

During the crisis of the Covid-19 pandemic, e-learning platforms were widely adopted at all education levels. This study used a survey to explore the e-learning platforms used by teachers in online classrooms and assess their perceptions of those tools. The survey questions have found that primary school teachers are applying different ICT tools to their online classrooms for three main purposes: providing information or delivering lessons,  creating communication between teachers and students, and promoting cooperation between students. The collected data has shown that teachers have a positive perception of the tools they are using and their choices are relatively reasonable based on the management environment, the functions of the tools, the teacher's information technology literacy, the relevance of the learning content and the maximum convenience that the tools provide.

Tài liệu tham khảo

Dublin, L. (2003). If you only look under the street lamps… Or nine e-Learning Myths. The E-Learning Developers Journal. Retrieved from http://www.eLearningguild.com

Enis, M. (2013). Mobile evolution. Library Journal, 138(2), 34-36.

Huffman, S. (2013). Benefits and pitfalls: Simple guidelines for the use of social networking tools in K-12 Education. Education, 134(2), 154-160.

Liaw, S. S., Huang, H. M., & Chen, G. D. (2007). An activity-theoretical approach to investigate learners’ factors toward e-learning systems. Computers in Human Behavior, 23(4), 1906-1920. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/J.CHB.2006.02.002

Liaw, S., & Huang, H. (2018). Exploring the World Wide Web for Online Learning: A Perspective from Taiwan. Educational Technology, 43(3), 27-32. Retrieved July 23, 2021, from http://www.jstor.org/stable/44428833

Liu, R. W. C., Lo, K. K. Y., & Yiu, S. M. (2013). Evaluating and Adopting E-learning Platforms. International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, 3(3), 229-233. https://doi.org/ 10.7763/IJEEEE.2013.V3.229

Shankar, R. P. P. (2012). Coursera: Free online learning for the world. Australasian Medical Journal, 5(11), 600-601.

Schulten, K. (2020). Coronavirus resources: Teaching, learning and thinking critically. The New York Times.

Tran, T. Q. (2021). Social Networking: A Collaborative Open Educational Resource. International Journal of TESOL & Education, 1(2), 148-157. http://eoi.citefactor.org/10.11250/ijte.01.02.008

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.06.2022

Cách trích dẫn

Đỗ , T. N. Q., Nguyễn , T. V. A., Vũ , T. L., & Vũ , T. N. (2022). Nhận thức của giáo viên tiểu học về sử dụng nền tảng E-learning trong lớp học trực tuyến: nghiên cứu tại một số trường tiểu học ở Thành phố Hà Nội. Tạp Chí Giáo dục, 22(11), 33–37. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/442

Số

Chuyên mục

Các bài báo