Một số biện pháp quản lí đào tạo tại các trường trung cấp phật học khu vực Đông Nam Bộ theo tiếp cận PDCA
Tóm tắt
Facing the trend of innovation in teaching activities towards developing learners' competence, ensuring that internal quality is invested seriously also has a certain impact on training activities in Buddhist colleges. This article studies and proposes 05 measures for training management at Buddhist colleges in the Southeast region of Vietnam according to the Plan-Action-Check-Act (PDCA) approach based on an analysis of the current status of management of this activity, including: Managing the development of output standards for training programs at Buddhist Intermediate Schools; Organizing training to develop professional and technical capacity for lecturers; Directing the innovation of training methods towards developing learners' competence; Managing the construction of facilities, enhancing modern teaching equipment; Managing links and cooperation with Buddhist training institutions and a number of universities in the Southeast region. Each measure plays a certain role, the measures have a close relationship, interact and support each other to effectively implement training management activities at Buddhist colleges in the Southeast region according to the PDCA approach.
Tài liệu tham khảo
Cao Đại Đoàn (2017). Quản lí dạy học ở Học viện Phật giáo Việt Nam đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Li, Y., Li, X., & Li, J. (2014). Exploring the underlying mechanism of PDCA cycle to improve teaching quality: A motivation theory perspective. Proceedings of PICMET’ 14 Conference: Portland International Center for Management of Engineering and Technology; Infrastructure and Service Integration. https://ieeexplore.ieee.org/ abstract/document/6921297
Mahathanadull, S. (2019). Modern Buddhism, Education, and the State in Thailand and Japan. https://www.researchgate.net/publication/340629072_Modern_Buddhism_Education_and_the_State_in_Thaila nd_and_Japan
Nguyễn Thị Hiền, Trần Văn Trung (2023). Vận dụng mô hình PDCA trong quản lí bồi dưỡng phát triển năng lực nghề nghiệp đội ngũ giáo viên mầm non: Một số vấn đề lí luận. Tạp chí Giáo dục, 23(19), 15-20.
Nguyễn Văn Thông (2017). Giáo dục Phật giáo trong bối cảnh toàn cầu hóa và hội nhập quốc tế hiện nay. Tạp chí Khoa học giáo dục, 147(12), 49-53.
Paramasivam, S., Saad, N. H., Han, F. P., Thing, G. T., Sharmilla, Z., & Krishnan, T. N. H, (2023). Applying the PDCA continuous improvement cycle on STEM education among secondary students: An experimental study. In AIP Conference Proceedings, Vol. 2571, No.1, AIP Publishing.
Thích Đức Thiện (1999). Giáo dục Phật giáo: Mục tiêu & những giải pháp thực hiện. https://giacngo.vn/giao-duc phat-giao-muc-tieu-nhung-giai-phap-thuc-hien-post49908.html
Thích Viên Trí (2019). Giáo dục trung đạo. In trong cuốn Giáo dục Phật giáo: bản chất, phương pháp và giá trị (Trần Nhật Từ chủ biên). NXB Hồng Đức.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .