Thực trạng năng lực vận dụng mô hình Giáo dục cảm xúc - xã hội (SEL) vào dạy học môn Đạo đức của sinh viên sư phạm ngành Giáo dục tiểu học

Các tác giả

  • Huỳnh Văn Sơn Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
  • Giang Thiên Vũ Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
  • Đỗ Tất Thiên Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
  • Nguyễn Chung Hải Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
  • Nguyễn Trần Minh Hải Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Social-emotional competence education is an important element in supporting and attending the school environment, helping to create a positive teacher-student relationship. The article presents the current situation of the capacity to apply the Social-Emotional Education (SEL) model to teaching Ethics of primary education students in some provinces in Vietnam. Through the survey questionnaires with 1,100 Primary Education students, it is found that the students’ competency was insufficient. The research results show that students were not able to apply their knowledge of the SEL model to teaching and developing learners’ competences in the Ethics subject. This is the basis for further studies to propose solutions to develop the competency to apply the social-emotional education model in teaching Ethics.

Tài liệu tham khảo

Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). (2017). Key Implementation Insights from the Collaborating District Initiative. Chicago.

Elias, M. J., & Arnold, H. (2006). The educator's guide to emotional intelligence and academic achievement: Social-emotional learning in the classroom. Corwin Press.

Humphrey, N., Lendrum, A., Wigelsworth, M., & Greenberg, M. T. (Eds.). (2020). Social and emotional learning. Routledge.

Kolb, D. A. (2014). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. FT press.

Pasi, R. J. (2001). Higher expectations: Promoting social emotional learning and academic achievement in your school. Teachers College Press.

Schonert-Reichl, K. A. (2017). Social and emotional learning and teachers. The future of children, 27(1), 137-155.

Sprenger, M. (2020). Social-emotional learning and the brain: Strategies to help your students thrive. ASCD.

Tran, T. T. A. (2018). Developing social-emotional competence for primary school students through teaching activities. University of Education, Hue University.

Weissberg, R. P., & Cascarino, J. (2013). Academic learning + social-emotional learning = national priority. Phi Delta Kappan, 95(2), 8-13.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.08.2022

Cách trích dẫn

Huỳnh , V. S., Giang , T. V., Đỗ , T. T., Nguyễn , C. H., & Nguyễn , T. M. H. (2022). Thực trạng năng lực vận dụng mô hình Giáo dục cảm xúc - xã hội (SEL) vào dạy học môn Đạo đức của sinh viên sư phạm ngành Giáo dục tiểu học. Tạp Chí Giáo dục, 22(15), 42–48. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/497

Số

Chuyên mục

Các bài báo