Sử dụng bộ gõ cơ thể trong dạy hát, phát triển năng lực thể hiện âm nhạc cho học sinh lớp 5: Nghiên cứu ở một số trường tiểu học tại Thành phố Hồ Chí Minh
Tóm tắt
Music education is one of the five important areas for the comprehensive development of students. Body percussion is also a new form, a new measure that can be applied in music activities organized for students. Survey results show that most primary school teachers are quite unfamiliar with the concept of “Body percussion”, although they have used it before. In addition, when applying Body percussion movements to accompany songs/music, primary school teachers often use pre-designed exercises rather than designing their own, so there are still many limitations and difficulties in activities. The survey results are a scientific basis for proposing measures to increase the use of Body percussion in teaching Music at primary schools to diversify methods and forms of music teaching, making music lessons more interesting and lively.
Tài liệu tham khảo
Đinh Xuân Đại (2007). Giáo trình múa và phương pháp dạy trẻ vận động theo nhạc. NXB Hà Nội.
Filz, R. (2015). Body Percussion - Sounds and Rhythms: A Comprehensive Training System, Book & DVD. Alfred Music.
Klein, M. (2009). Body Percussion: Sounds and Rhythms. Schott Music GmbH & Co. KG.
Nguyễn Đăng Bửu (2019). Bộ gõ cơ thể từ khái niệm đến ứng dụng trong giáo dục âm nhạc. NXB Giáo dục Việt Nam.
Qiu, Z. L., & Hirunrux, S. (2022). The Development and Application of Body Percussion in Music Education, Guangzhou, China. Asia Pacific Journal of Religions and Cultures, 6(1), 94-111.
Romero-Naranjo, F. J. (2013). Science & art of body percussion: A review. Journal of Human Sport and Exercise 8(2), 442-457. http://doi.org/10.4100/jhse.2012.82.11
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .