Sử dụng phần mềm Blooket để thiết kế trò chơi học tập trong dạy học Luyện từ và câu cho học sinh lớp 4
Tóm tắt
Vocabulary and sentence practice is a key part of the primary Vietnamese language curriculum, supporting students’ language skills and thinking. In line with the 2018 General Education Curriculum, applying technology in teaching has become essential. This paper explores the role of educational games in teaching vocabulary and sentence practice, and proposes a model using Blooket to design such games. Integrating Blooket enhances student engagement and learning retention. The results show that game-based learning on this platform encourages active participation, improves word usage, and promotes flexible language thinking. These findings contribute to renewing Vietnamese language teaching at the primary level in a modern, creative direction.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bùi Mạnh Hùng (tổng chủ biên), Trần Thị Hiền Lương, Đỗ Hồng Dương, Lê Thị Lan Anh, Nguyễn Lê Hằng, Trịnh Cẩm Lan (2023). Tiếng Việt 4 (tập 1, 2). NXB Giáo dục Việt Nam.
Hà Nhật Thăng (2001). Tổ chức hoạt động vui chơi ở Tiểu học nhằm phát triển tâm lực, trí tuệ và thể lực cho học sinh. NXB Giáo dục.
Lê Phương Nga (2017). Phương pháp dạy học Tiếng Việt ở tiểu học II. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thị Thu Tính, Nguyễn Thị Dung, Phạm Mai Phương (2024). Sử dụng một số phần mềm công nghệ số trong dạy học “Luyện tập về danh từ” - môn Tiếng Việt cho học sinh lớp 4. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 12), 52-57.
Torng, T. Y. (2024). Effectiveness of implementing Blooket, a game-based learning platform to learn vocabulary in ESL classroom in Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMJK) San Min, Perak. Diss. UTAR.
Tuan, P. A., Ly, D. T. (2023). EFL Students’ Perceptions on the Use of Blooket in Grammar Classes. Proceedings of the 2023 8th International Conference on Distance Education and Learning.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .