Vận dụng kĩ thuật dạy học theo trạm trong dạy học nội dung hàm số mũ, hàm số lôgarit lớp 11: Trường hợp chủ đề “Đầu tư vàng - hầm trú ẩn an toàn”
Tóm tắt
Learning stations are an active teaching technique that enhances educational quality through hands-on experiences and playful learning, thereby increasing student engagement, promoting behavioral change, and fostering selfregulated learning skills. This paper focuses on applying the learning station technique to the teaching of financial investment concepts through exponential and logarithmic functions in Grade 11, under the integrated theme “Gold Investment - A Safe Haven.” The approach aims to develop students’ autonomy, patience, and sound financial decision-making skills. The paper serves as a practical reference for high school teachers and educational researchers in innovating and promoting active learning in mathematics education.
Tài liệu tham khảo
Al-Hafidh, H. M. S. (2020). Effect of Using Scientific Stations Strategy in Developing Deductive Thinking of Intermediate School Students in General Sciences. International Journal of Early Childhood Special Education, 12(2), 35-48. https://doi.org/10.9756/INT-JECSE/V12I2.201054
Alacapınar, F. G., & Uysal, H. (2020). Effect of station technique in classroom teaching: A meta-analysis study. Research on Education and Psychology, 4(Special Issue), 88-106.
Bottini, M., & Grossman, S. (2005). Center-based teaching and children's learning: The effects of learning centers on young children's growth and development. Childhood Education, 81(5), 274-277.
Demirörs, F. (2007). The development and application of learning stations on ohm law for the first year highschool students. Unpublished master dissertation, Hacettepe University, Ankara.
Johnson, R. T., & Johnson, D. W. (2008). Active Learning in the Classroom. The Annual Report of Educational Psychology in Japan, 47, 29-30.
Lê Huy Hoàng, Bùi Thị Hiền, Nguyễn Viết Hoằng (2019). Sử dụng kĩ thuật dạy học theo trạm để phát triển năng lực sử dụng ngôn ngữ hóa học cho học sinh trong dạy học Chương 3 - Chương trình Hóa học 12. Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên, 198(05), 35-40.
McClay, J. L. (1996). Learning Centers. Professional's Guide. Teacher Created Materials, Inc., 6421 Industry Way, Westminster, CA 92683.
Nguyễn Quang Linh, Nguyễn Mậu Đức (2021). Vận dụng dạy học theo trạm kết hợp với kĩ thuật mảnh ghép nhằm phát huy tính tích cực của học sinh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(4E), 145-157. https://doi.org/10.18173/2354-1075.2021-0196
Nguyễn Văn Biên (2008). Tổ chức giờ học Vật lí bằng hình thức dạy học theo Trạm. Đặc san khoa học - Những kết quả nghiên cứu khoa học tại hội thảo khoa học cán bộ trẻ Trường Đại học Sư phạm Hà Nội năm 2008, 14-19.
Pho, D. H., Nguyen, H. T., Nguyen, H. M., & Nguyen, T. T. N. (2021). The use of learning station method according to competency development for elementary students in Vietnam. Cogent Education, 8(1), 1870799.
Phùng Việt Hải, Phùng Thị Tố Loan, Lê Thị Diệu (2013). Ứng dụng phương pháp dạy học theo Trạm trong dạy học Chương chất Khí, Vật lí lớp 10. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học An Giang, 01, 84-90.
Rogayan Jr, D. V. (2019). Biology Learning Station Strategy (BLISS): Its Effects on Science Achievement and Attitude towards Biology. International Journal on Social and Education Sciences, 1(2), 78-89.
Yasin, M. H. M., Hasnah, Tahar, M. M., Tahir, L., & Toran, S. N. (2014). Learning station method in special education programs for students with learning disabilities. Pertanika Journal of Social Sciences and Humanities, 22(3), 717-728.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .









