Thực trạng và giải pháp quản lí giá trị thương hiệu: nghiên cứu trường hợp tại Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh
- Từ khóa:
- Brand value
- value
- management
- university
- Vietnam
Tóm tắt
University brand value management is an important element in the management system of a training institution, in which administrators perform management activities on training quality, scientific research, academic and brand value, etc. to enhance the prestige and position of the university in the higher education system at home and abroad. In fact, in recent years, Vietnamese universities have constantly implemented measures to strengthen and improve the quality of this activity. On the basis of surveying the current situation, the article proposes a number of solutions for brand value management (A case study at the University of Social Sciences and Humanities, Vietnam National University, Ho Chi Minh City, contributing to promoting Vietnamese universities’ brand values and competition against international counterparts. These solutions have a dialectical relationship with each other, so in the implementation process, it is necessary to carefully study and apply flexibly and creatively to ensure the highest efficiency to meet the set goals.
Tài liệu tham khảo
Bennett, R., & Ali-Choudhury, R. (2009). Prospective students’perceptions of university brands: An empirical study. Journal of Marketing for Higher Education, 19(1), 85-107.
Đinh Xuân Khoa (2018). Quản trị thương hiệu trường đại học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Vinh, 47(2B), 12-19.
Hồ Hải (2016). Quản trị thương hiệu Trường Đại học Thể dục Thể thao Thành phố Hồ Chí Minh. Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Thể dục Thể thao Thành phố Hồ Chí Minh.
Keller, K. L. (2003). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. 2nd ed., Prentice-Hall, Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey.
Lê Anh Cường (2009). Tạo dựng và quản trị thương hiệu danh tiếng lợi nhuận. NXB Lao động xã hội.
McNally, D., & Speak, K. D. (2002). Be your own brand: A breakthrough formula for standing out from the crowd. San Francisco, CA: Berrett-Koehler.
Nguyễn Quốc Thịnh (2018). Giáo trình Quản trị thương hiệu. NXB Thống kê.
Phạm Thị Huyền, Nguyễn Tiến Dũng (2018). Tăng cường giá trị thương hiệu của trường đại học. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam, 8, 22-24.
Trần Tiến Khoa (2013). Quản trị thương hiệu trường đại học trong bối cảnh Việt Nam: Từ góc nhìn theo lí thuyết đặc trưng thương hiệu. Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ, 16(2), 117-226.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .