Thực trạng hoạt động tổ chuyên môn tại một số trường trung học cơ sở thành phố Dĩ An, tỉnh Bình Dương
Tóm tắt
All activities in the school are aimed at improving teaching quality. In particular, the activities of the professional team play a decisive role in the development of the school in particular and the development of education in general, and are a direct decisive factor in teaching quality. Research on the current status of professional group activities in secondary schools in Di An City, Binh Duong province shows that professional group activities at schools have achieved positive results, but there are still problems. There are many limitations, especially the issue of innovating the form of professional group activities to meet the innovation requirements of the General Education Program. This situation is the basis for proposing management measures to improve the effectiveness of professional groups at secondary schools in the study area.
Tài liệu tham khảo
Hollingsworth, H., & Oliver, D. (2005), Lesson study: A professional learning model that.
Lê Thị Thanh Hà, TrầnVăn Hiếu (2021). Thực trạng quản lí hoạt động tổ chuyên môn theo định hướng đổi mới giáo dục phổ thông ở các trường trung học cơ sở thành phố Huế, tỉnh Thừa Thiên Huế. Tạp chí Giáo dục, 493, 39-43.
Lewis, C. C. (2004). Lesson Study in North America: Progress and Challenges. https://lessonresearch.net/wp-content/uploads/2018/02/internationalls.pdf
Murphy, J. A. (2013). Open educational practices in higher education: Institutional adoption and challenges. Distance Education.
Nguyễn Văn Huấn (2013). Hoạt động tổ chuyên môn trong các trường trung học, trung học phổ thông. Tạp chí Dạy và Học ngày nay, 11, 37-39.
Perry, R., & Lewis, C. (2008). What is successful adaptation of lesson study in the US? Journal of Educational Change, 10(4), 365-391. http://doi.org/10.1007/s10833-008-9069-7
Tống Văn Tạo (2023). Thực trạng quản lí đổi mới hoạt động tổ chuyên môn ở các trường trung học phổ thông quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 7), 274-280.
Trần Thị Tuyết Mai (2007). Xây dựng tiêu chí đánh giá chất lượng hướng dẫn sư phạm của tổ chuyên môn trong trường trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, 26, 20-22.
Vũ Thị Sơn (2011). Đổi mới sinh hoạt chuyên môn theo hướng xây dựng văn hóa học tập ở nhà trường thông qua nghiên cứu bài học. Tạp chí Giáo dục, 269, 20-23.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .