Thực trạng quản lí đội ngũ giáo viên chủ nhiệm lớp ở một số trường trung học cơ sở thành phố Châu Đốc, tỉnh An Giang

Các tác giả

  • Bùi Thị Phương Tâm Trường Trung học cơ sở Nguyễn Trãi, thành phố Châu Đốc, tỉnh An Giang
  • Nguyễn Bá Phu Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế

Tóm tắt

The homeroom teacher is the person who represents the principal, directly implementing the school's goals, content, and tasks to each student in the class, and at the same time they are responsible for evaluating students. In order for the team of homeroom teachers to meet current educational innovation requirements, the management and direction of school leaders for this team needs to be paid attention. The article presents the current situation of managing the team of homeroom teachers in secondary schools in Chau Doc City, An Giang province. The results show that school administrators have organized and directed the team of homeroom teachers to promote their roles, abilities, and be positive and proactive in the management and education of students. Besides, the assignment and arrangement of homeroom teachers is also heavily influenced by finances and the number of classes according to regulations, so the quality of education is not as effective as expected. This situation is the basis for proposing management measures to improve the performance of the team of homeroom teachers in secondary schools in the study area.

Tài liệu tham khảo

Hà Nhật Thăng (1998). Công tác chủ nhiệm ở trường phổ thông. NXB Giáo dục.

Hồ Văn Dũng, Huỳnh Thị Ngọc Hà (2023). Thực trạng quản lí công tác chủ nhiệm lớp ở các trường tiểu học huyện Tánh Linh, tỉnh Bình Thuận. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 7), 247-252.

Lưu Hồng Uyên, Phạm Minh Hùng (2019). Giải pháp phát triển đội ngũ giáo viên chủ nhiệm trường trung học cơ sở theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Vinh, 48(1B), 61-70.

Mạc Văn Trang (2016). Năng lực của giáo viên chủ nhiệm cấp trung học đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Tạp chí Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, 126, 4-6.

Mai Trung Dũng (2016). Những năng lực chủ nhiệm lớp cần rèn luyện, phát triển cho sinh viên sư phạm. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 3 tháng 6, 121-123.

Nguyễn Kim Chuyên (2018). Rèn luyện kĩ năng chủ nhiệm lớp cho sinh viên sư phạm ngành Giáo dục tiểu học ở Trường Đại học Đồng Tháp. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 5, 164-166.

Phạm Minh Giản (2013). Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông các tỉnh Đồng bằng sông Cửu Long. NXB Giáo dục Việt Nam.

Đã Xuất bản

25.10.2024

Cách trích dẫn

Bùi, T. P. T., & Nguyễn, B. P. (2024). Thực trạng quản lí đội ngũ giáo viên chủ nhiệm lớp ở một số trường trung học cơ sở thành phố Châu Đốc, tỉnh An Giang. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 10), 273–277. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2623

Số

Chuyên mục

Các bài báo