Thực trạng quản lí xây dựng văn hóa nhà trường ở trường trung học cơ sở huyện Ia Grai, tỉnh Gia Lai
Tóm tắt
School culture is one of the core contents that determines the educational quality of a school. However, current attention has been paid to building school culture at the high school level but has not brought practical results. This article surveys the current situation of managing and building school culture in secondary schools in Ia Grai district, Gia Lai province. The survey results show that, in general, the management of this activity in the locality has been rated at a good level by managers and teachers, and also points out the limitations of the content of managing and building school culture. This is the basis for developing appropriate management measures to improve the quality and effectiveness of this work in secondary schools in Ia Grai district, Gia Lai province.
Tài liệu tham khảo
Lê Thị Ngọc Thúy (2014). Xây dựng văn hóa nhà trường phổ thông - Lí thuyết và thực hành. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê Thị Oanh (2018). Xây dựng môi trường giáo dục ở trường trung học phổ thông Chuyên theo tiếp cận văn hoá tổ chức. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn Thị Ngọc Phương (2018). Một số vấn đề lí luận về phát triển văn hóa nhà trường Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 8, 72-76.
Nguyễn Vũ Bích Hiền (chủ biên), Nguyễn Thị Minh Nguyệt, Nguyễn Xuân Thanh (2017). Văn hoá tổ chức vận dụng vào phân tích văn hoá nhà trường. NXB Đại học Sư phạm.
Peterson, K. D., & Deal, T. E. (2009). The Shaping School Culture Fieldbook. Publisher Jossey Bass.
Phạm Hồng Quang (2006). Môi trường giáo dục. NXB Giáo dục.
Phạm Thành Nghị (2009). Văn hóa trường học: đặc điểm, chức năng và sự phát triển. Tạp chí Quản lí giáo dục, 5, 13-15; 8.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .